2 mrt 2014

Sjonge, wat een rare tijd heb ik achter de rug. Ik was vanaf september vorig jaar naast bezorger van ochtendkranten ook assistent van de depothouder. Dat vergde meer tijd dan ik had ingecalculeerd.
De vergoeding en het gebrek aan waardering braken me op. Uiteindelijk heb ik besloten om lekker de kranten te blijven bezorgen, maar het assistentschap op te geven.
En toen kreeg ik opeens veel meer tijd ! Ruwweg scheelde het me 5 uur op een dag !
Een uur later op het depot dan toen ik assistent was, niet meer ruim een uur langer beschikbaar blijven (tot 07.00 uur) i.v.m. eventuele calamiteiten en niet meer 3 uur slapen overdag.
Goed, dat feestje heeft anderhalve week geduurd. De nieuwe assistent liep vast op de eerste dag dat de depothouder met vakantie was en sms-te hem dat ze per direct stopte. Oke, dus hij was nog niet eens uit het vliegtuig en toen hij zijn GSM weer aandeed, zo'n bericht.....
Hij heeft me gebeld en ik heb de rest van zijn vakantie waargenomen.
Daarna ben ik weer gewoon bezorger geworden en is hij op zoek gegaan naar een nieuwe assistent.
Per 20 januari 2014 zijn wij van Wegener ook de kranten van De Persdistributie gaan bezorgen. Dat was wel even wennen hoor. Niet alleen andere titels erbij, maar ook een andere indeling van de ons bekende bezorgwijken. Persoonlijk heb ik bij allebei mijn wijken straten erbij gekregen en weer aan de andere kant (letterlijk!) straten verloren. Dus eigenlijk 2 compleet nieuwe wijken.
Op dit moment ben ik daar wel aardig aan gewend, gelukkig.
Vanaf half december ben ik ook geadresseerde post gaan bezorgen via Sandd. Mooi werk ook hoor.
Overdag en 2 dagen per week. Hiermee verdien ik bijna net zoveel als met het assistentschap. Bijna, nog niet helemaal, dus ik zoek nog een wijk erbij. Het liefst in mijn woonomgeving.

Maar nu ben ik eindelijk weer lekker aan het breien en haken. Op het moment liggen er een paar projecten: Een oranje vest voor Jack voor Koningsdag, een trui voor mezelf van gekregen breigaren, een trui voor mezelf van ooit gekocht garen (op de grofbreimachine gebreid en nu aan het afwerken) een sokpatroon aan het ontwerpen voor een heerlijk gekke 1 april-sok voor de sokken-brei-groep op Yahoo en de slak op de KH970 is ook aan het breien op dit moment !
En wat het haken betreft: een groot vloerkleed van resten acryl en een hesje voor mezelf van Fluffy, het pluizige garen van Zeeman.

Heerlijk hoor: ik kom weer op dreef en zal zo snel mogelijk weer wat foto's plaatsen.

Leny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten